Szeretem Budapestet Pályázat - aether architecture 2005 Október
Szerzők: Somlai-Fischer Szabolcs, Pozna Anita és Kangyal András
3. Helyezettek lettünk.

JELENLEGI ÁLLAPOT ÉS KONTEXTUS
ÚJ FUNKCIÓK ÉS TECHNOLÓGIÁK
ATMOSZFÉRA ÉS ELHELYEZÉS

nézd meg nagyban

nézd meg nagyban

nézd meg nagyban

A BUDAI RAKPART TERÜLETE 90.000 NÉGYZETMÉTER. ÉS VÉGIG VÍZPARTON VAN

011 DUGÓ / MAJDNEM KÖZÖSSÉGEK
BÁR ÖSSZE VAGYUNK ZÁRVA MAJDNEM EGY TÉRBE, A HANG SZEPARÁLÁSÁVAL KIZÁRJUK A KOMMUNIKÁCIÓ LEHETŐSÉGÉT

A dúgozáskor eltöltött idő sok városlakónak naponta 2-3 óra is lehet. Ez rengeteg idő, ahol nincs lehetőség társas, gondolkodó életünket élni. Ugyanakkor, mivel nagyon sokan vagyunk viszonylag kis térben, elgondolkodtató, nem lehet-e kitalálni valamit.


012 HOZZÁFÉRÉS / ÁTSZALADÁS
A FROGGER AZ EGYIK ELSŐ SZÁMÍTÓGÉPES JÁTÉK [1981, KONAMI] EGY ÖNGYILKOS HAJLAMOKKAL BÍRÓ BÉKA ÁTKELÉSI KISÉRLETEIT MODELLEZI. RÉGI VÁGY.

013 ALTERNATÍV HASZNÁLATOK
A VÁROST SOKKAL TÖBBFÉLEKÉPPEN LEHET HASZNÁLNI, MINT AZT A TERVEZŐI GONDOLJÁK.

Picit olyan ez mint a parkban a füvön kialakuló csapások, akármerre is tervezték a kiépített útvonalak, a használattal gyakran sokkal érzékenyebb megoldásokat hozunk létre.

014 KULTURÁLIS HORDALÉK
A DUNA IDENTITÁSA ZAVARBAEJTŐEN SZIMBÓLIKUS. A MULTBÓL GÖRGETI A KAVICSOKAT A JÖVŐBE ÉS FORDÍTVA

Egy pici szép kavics amit Szentendrénél találunk a parton, több száz éve indult útnak az akkori Németországban, és a távoli jövőben ér le a fekete tengerhez. Furcsa, hiszen mi mindig a jövőt várjuk nyugatról és a múltat sejtjük keleten.

015 BUDAPEST SZEME
HA NEM LENNE CITADELLÁNK ÉPÍTHETNÉNK KILÁTÓT

Milyen jó lenne, ha a rakpartról, mint kiterített óriáskerékről lehetne nyugiban élvezni a kilátást.


021 AUTÓS SÉTÁNY / KÖZLEKEDŐ KÖZÖSSÉGEK
EGY HIBRID FUNKCIÓJÚ TERET HOZNÁNK LÉTRE, AHOL AZ UTAT MOZGATJUK A DUNA EREGIÁJÁT FELHASZNÁLVA - ÍGY ADVA EGY FÜST- ÉS ZAJMENTES PAR(K)TOT A GYALOGOSOKNAK ÉS EGY KISZÁMÍTHATÓ ÚTIDŐT AZ AUTÓSOKNAK. EZ IDŐ KÖZBEN AZ ELEKTROMÁGNESES TÉRBEN ÖSSZEKÖTJÜK AZ AUTÓK KABINJAIT, HOGY LÉTREJÖHESSEN EGY AD HOC KÖZÖSSÉG.

Azaz, egyrészt az út mozogjon, ne az autók; akár egy komp, a Duna energiáját felhasználva. A gyalogosoknak a lépcsősort (és rámpákat) mozgatnánk a sodrás irányába, dél fele, szintenként kicsit más sebességgel, így sosem érezzük a nagy különbségeket. Mert ezek a rosszak; a forgalomban, az elrobogó büdös autók. Ezt a két problémát kiküszöbölve, egy új funkció jön létre, az autós sétány. Így megszüntetjük a közlekedési konfliktusokra okot adó sebességkülönbségeket, ehelyett egy homogén közösséget hozunk létre,egy közlekedő platformot, mely a széleken diffúz módon átalakul.

A másik megoldás, az első lapon említett dugók közösségére, ha egy hangtérbe helyezzük az egymás közelében utazókat. Az autórádió a csatorna, a válaszokat meg a szélvédőkről lehet mérni. A rádió-terek lokálissá tételével, én tényleg a közelemben levő autósokkal fogok csevegni.



022 VIZISPORT / KACSÁZÓPÁLYA
A LEGJOBB AMIT A FOLYÓPARTON CSINLANI LEHET. JÓ KAVICSOK KELLENEK, ÉS A HÍD ALJA, AMI KIJELZI HOGY KI HÁNYAT UGRATOTT, LEHET VERSENYEZNI. HALL OF FAME. A JELENLEGI VILÁGCSÓCS 38 UGRÁS.


023 ÚSZÓ ÜZENŐK
KIS HÁZILAG ÉPÍTHETŐ VÍZENERGIÁVAL MŰKÖDŐ SMS ÜZENETTÁROLÓK. ÉJJEL EGYÜTTES ERŐVEL IRJÁK KI ÜZENETEINKET A VÍZ FELSZÍNÉRE.

Sokszor egy üzenetnek nem csak akkor lehet jelentősége, ha ismerem akinek küldöm. Sajnos a mai technológiák elsősorban erre adnak lehetőséget, pedig régen a fa törzsébe karcoltunk egy helynek és magunknak szóló üzeneteinket. Erre ad lehetőséget az a kis egység mely a víz energiáját felhasználva a örökkévalóságnak tartja meg az SMS-emet. Palackposta.


M200 METSZET A KACSÁZÓPÁLYÁNÁL
M200 ALAPRAJZ A KACSÁZÓPÁLYÁNÁL