Szeretem Budapestet Pályázat -
aether architecture 2005 Október
Szerzők: Somlai-Fischer Szabolcs, Pozna Anita és Kangyal András
3. Helyezettek lettünk.
JELENLEGI ÁLLAPOT ÉS KONTEXTUS |
ÚJ FUNKCIÓK ÉS TECHNOLÓGIÁK |
ATMOSZFÉRA ÉS ELHELYEZÉS |
A BUDAI RAKPART TERÜLETE 90.000 NÉGYZETMÉTER. ÉS VÉGIG VÍZPARTON VAN 011 DUGÓ / MAJDNEM KÖZÖSSÉGEK A dúgozáskor eltöltött idő sok városlakónak naponta 2-3 óra is lehet. Ez rengeteg idő, ahol nincs lehetőség társas, gondolkodó életünket élni. Ugyanakkor, mivel nagyon sokan vagyunk viszonylag kis térben, elgondolkodtató, nem lehet-e kitalálni valamit. 013 ALTERNATÍV HASZNÁLATOK Picit olyan ez mint a parkban a füvön kialakuló csapások, akármerre is tervezték a kiépített útvonalak, a használattal gyakran sokkal érzékenyebb megoldásokat hozunk létre. 014 KULTURÁLIS HORDALÉK Egy pici szép kavics amit Szentendrénél találunk a parton, több száz éve indult útnak az akkori Németországban, és a távoli jövőben ér le a fekete tengerhez. Furcsa, hiszen mi mindig a jövőt várjuk nyugatról és a múltat sejtjük keleten.
|
021 AUTÓS SÉTÁNY / KÖZLEKEDŐ KÖZÖSSÉGEK EGY HIBRID FUNKCIÓJÚ TERET HOZNÁNK LÉTRE, AHOL AZ UTAT MOZGATJUK A DUNA EREGIÁJÁT FELHASZNÁLVA - ÍGY ADVA EGY FÜST- ÉS ZAJMENTES PAR(K)TOT A GYALOGOSOKNAK ÉS EGY KISZÁMÍTHATÓ ÚTIDŐT AZ AUTÓSOKNAK. EZ IDŐ KÖZBEN AZ ELEKTROMÁGNESES TÉRBEN ÖSSZEKÖTJÜK AZ AUTÓK KABINJAIT, HOGY LÉTREJÖHESSEN EGY AD HOC KÖZÖSSÉG. Azaz, egyrészt az út mozogjon, ne az autók; akár egy komp, a Duna energiáját felhasználva. A gyalogosoknak a lépcsősort (és rámpákat) mozgatnánk a sodrás irányába, dél fele, szintenként kicsit más sebességgel, így sosem érezzük a nagy különbségeket. Mert ezek a rosszak; a forgalomban, az elrobogó büdös autók. Ezt a két problémát kiküszöbölve, egy új funkció jön létre, az autós sétány. Így megszüntetjük a közlekedési konfliktusokra okot adó sebességkülönbségeket, ehelyett egy homogén közösséget hozunk létre,egy közlekedő platformot, mely a széleken diffúz módon átalakul. A másik megoldás, az első lapon említett dugók közösségére, ha egy hangtérbe helyezzük az egymás közelében utazókat. Az autórádió a csatorna, a válaszokat meg a szélvédőkről lehet mérni. A rádió-terek lokálissá tételével, én tényleg a közelemben levő autósokkal fogok csevegni. |
M200 METSZET A KACSÁZÓPÁLYÁNÁL M200 ALAPRAJZ A KACSÁZÓPÁLYÁNÁL |